Kiedy sprawdzi się open space w biurze?

Open space to nic innego, jak po prostu otwarte przestrzenie poświęcone na biura. Te miejsca pracy nie mają działowych ścianek ani zamkniętych przestrzeni, dlatego pomieszczą o wiele większą ilość pracowników, niż tradycyjne zamknięte pokoje. Pierwsze open space powstało już na początku XX wieku, kiedy niekonwencjonalny amerykański architekt Frank Wright wpadł na pomysł innego ułożenia przestrzeni biurowej. W naszym kraju przyjęło się to dopiero w latach 90 ubiegłego wieku.

Jakie są zalety przestrzeni typu open space?

Jak możemy się domyślić, dużym plusem open space jest o wiele sprawniejszy przepływ informacji pomiędzy pracownikami i zdecydowanie prostsze nawiązywanie relacji międzyludzkich, niż w przypadku osób pracujących w osobnych zamkniętych pokojach. W wielu przypadkach ceniony jest też zazwyczaj nowoczesny design używany w tego typu pomieszczeniach, co często przekłada się na bardziej profesjonalny odbiór klientów. Na ogół biura do wynajęcia w systemie open space zapewniają wszystkim pracownikom uniwersalne warunki- wszyscy mają identyczną przestrzeń i nikt nie jest wyizolowany. To rozwiązanie sprawdzi się na przykład przy telemarketingu, gdzie zatrudnieni zazwyczaj pracują w słuchawkach.

Czy biura typu open space mają jakieś wady?

W wielu przypadkach system open space się po prostu nie sprawdzi. Niestety nie jest to idealny model pracy dla małych firm, szczególnie tych, które wymagają od pracowników ciszy i wysiłku umysłowego. Jak wiadomo, biurka w przestrzeni otwartej często są niewielkie, dlatego też nie sprawdzą się przy pracy, gdzie potrzebne jest sporo miejsca. Dla niektórych osób problemem będzie też hałas i jednakowa temperatura w pomieszczeniu, którą nie zawsze można dopasować tak, aby odpowiadała wszystkim.

Comments are closed.